Sunday, April 29, 2012

Cüce vatozlarım yavruladı


400 litrelik akvaryumumda bir çift melek var diye bahsediyordum hep. En büyüğü 6 cm boyunda olan cüce vatozları çoğunlukla söylemeyi bile unutuyordum. Okulda iki yaşında balıklarım olduğundan erişkin cüce vatozlarım başlarındaki çıkıntıların nasıl olduğunu biliyordum. Her ne kadar yukarıdaki fotograftaki kırık testinin ağzında bekleyen bir balık görsem de bunu balıkların bölgeci olmalarına bağlıyor ve yavrulamış olmalarını aklımdan geçirmiyordum. Meleklerin döktükleri yumurtalara çok odaklanmışım demek ki.

Bu akşam akvaryuma dikkatlice bakınca 1 cm kadar olmuş bir cüce vatoz yavrusu gördüm. Heyecanla etrafa bakınca her yerde sevimli yavrucakları görmeye başladım. Melekler çok avcı hayvanlar olmalarına rağmen yanlarından geçip gidiyor, saldırmıyorlar yavrulara. Ben onları farkedene kadar yavrular kendilerini kurtaracak boya gelmişler bile. Onlar için ayrıca bir yemleme yapmam gerekmez artık.

Bakalım bundan sonrası nasıl gelişecek.

No comments: