Akvaryumdaki bitkilerin fotosentez için ihtiyaç duydukları karbonu herkesin yaptığı gibi CO2 ile karşılamak istiyorum. Bugüne kadar Seachem Flourish Excel (organik karbon) kullanıyordum ama hem arada bir unuttuğumdan hem de günde bir kez dökülen sıvının tüm günlük ihtiyacı karşılamakta yetersiz kalacağını düşündüğümden tüplü sistemle CO2 vereyim diyorum. Bunun çok daha ucuz yolu mayalı sistemle CO2 üretmek ama o da pek profesyonel görünmüyor. Alayım 5 litrelik bir tüp aylarca karbon konusunu düşünmeyeyim istiyorum ama Çanakkale'de neyi bulmak mümkün ki? Yine internette araştırma yapmak lazım. Neymiş bu CO2 sistemi diyenler buradan ayrıntılı bilgi alabilirler.
Aslında suya CO2 verince PH'ı düşeceğinden bu sistemi bir PH kontrol ünitesiyle desteklemek lazım ama hepsi birden pahalıya malolur. Hem her şeyi birden yapınca oynayacak şey kalmıyor ;)
Thursday, April 10, 2008
Wednesday, April 9, 2008
UV Filtre
Uzun zamandır almak istediğim şeylerden biri olan ultraviole filtreyi sonunda aldım. Dış filtrenin çıkışına bağlanması gerektiği için dış filtreyi kapatmam gerekecek. Filtreleri bağlamak için aldığım UPS gelince sistemi tam olarak devreye alacağım. Nedir bu UV Filtre derseniz buraya bakabilirsiniz. Filtre şöyle bir şey:

Son budamalardan sonra akvaryum da şöyle:
Son budamalardan sonra akvaryum da şöyle:
Thursday, April 3, 2008
Sonunda glossostigma aldım
Günlerdir hazırlık yaptığım Glossostigmalar bugün canlibitki.com'dan geldi. Oldukça iyi paketlenmiş olduklarından sağ salim ulaştılar elime. Garip bir şekilde hepsi çok uzunlar, en uzunları 12 cm civarında. Glossolar için çok büyük rakamlar bunlar. Bakalım zemine tutunmalarını sağlayabilecek miyim?

Sunday, March 30, 2008
Glossostigma Elatinoides'lere hazırlık
Serpae'lerin sadece 2 tanesini yakalayabildim :( Bitkileri birbirine katmayı göze alsam bile (olmaz ama) çok zor olacak sanırım. Arada bir, suya elektrik verip balıkları bayıltıp, toplasam mı diye de aklımdan geçiyor (şaka şaka).
Artık yılan hikayesine dönen discuslar için Ankara'ya hala gidemedim. Yurt dışından gelecek pearsei'lerle birlikte alayım diye erteledim bu sefer de.
Yine çokça bitki çıkardım akvaryumdan. Zamanında ne kadar fazla bitki almışım, ne kadar para harcamışım diye düşünüyorum şimdi. Bu son marifetimden sonra önde bayağı bir alan açıldı. Az önce sipariş ettiğim glossolar geldiğinde başka bitkileri de çıkartıp zemini onlarla tutturmayı deneyeceğim. Bakalım zaman neler gösterecek.
Son hali güzel görünmüyor ama glossolardan önceki son durumu da koyayım istedim:
Artık yılan hikayesine dönen discuslar için Ankara'ya hala gidemedim. Yurt dışından gelecek pearsei'lerle birlikte alayım diye erteledim bu sefer de.
Yine çokça bitki çıkardım akvaryumdan. Zamanında ne kadar fazla bitki almışım, ne kadar para harcamışım diye düşünüyorum şimdi. Bu son marifetimden sonra önde bayağı bir alan açıldı. Az önce sipariş ettiğim glossolar geldiğinde başka bitkileri de çıkartıp zemini onlarla tutturmayı deneyeceğim. Bakalım zaman neler gösterecek.
Son hali güzel görünmüyor ama glossolardan önceki son durumu da koyayım istedim:
Monday, March 24, 2008
Cichlasoma Pearsei sipariş ettim
akvaryum.com forumlarından tanıştığım birine yurt dışından getirtmesi için pearsei siparişi verdim az önce. Cuma günü Ankara'da olacaklar. Ben de sonraki hafta Ankara'ya gidip alacağım onları. 4,5-5 cm civarında gelecekler diye umuyorum.
Hiç tanımadığım birinin hesabına para yatırmış olmaktan enteresan bir şekilde hiç tırsmadım. Sanki hepsiburada.com'u tanıyor muyum? Hem ben ortaya para koyuyorum, karşı taraf adını.
Balık neye benziyor derseniz diye (Türkiye'de bulunmayan bu balığın) iki fotoğrafını koyayım:


Balıkları alınca, benim bitkili akvaryumda duramayacaklarından, onlar için bir de akvaryum lazım olacak ama onu o zaman düşünürüz artık. Erişkin boyları 45cm olabilen balıklar bunlar ;)
Hiç tanımadığım birinin hesabına para yatırmış olmaktan enteresan bir şekilde hiç tırsmadım. Sanki hepsiburada.com'u tanıyor muyum? Hem ben ortaya para koyuyorum, karşı taraf adını.
Balık neye benziyor derseniz diye (Türkiye'de bulunmayan bu balığın) iki fotoğrafını koyayım:
Balıkları alınca, benim bitkili akvaryumda duramayacaklarından, onlar için bir de akvaryum lazım olacak ama onu o zaman düşünürüz artık. Erişkin boyları 45cm olabilen balıklar bunlar ;)
Friday, March 21, 2008
discus almaya karar verdim
Akvaryumun ph'ını 6,5'e düşürebildiğimden discus almaya karar verdim tekrardan. Önümüzdeki hafta (yine bir aksilik çıkmazsa) Ankara'ya gidiyorum balık almak için. Akvaryumda sol köşede bulunan zeytinleri çıkardıktan sonra yine bayağı yer açıldı balıklara. Benim de işlerim böyle oluyor nedense: önce yetiştireyim, çoğaltayım diye canım çıkıyor, ardından fazla oldular diyerek hepsini söküp akvaryumda açılan yere seviniyorum ;)

Sunday, March 9, 2008
ph 6.5
Uzun süredir akvaryumun ph'ını 8'in altına düşüremediğimden son olarak suya asit ekledim ;) ve ph'ı düşürdüm. Elbette asit'i doğrudan akvaryuma dökmedim. Haftalık olarak yaptığım su değişimlerinde damacanalara ekledim ve onların ph'ını 4'e düşürüp akvaryuma çok yavaş (akvaryum hortumuyla) karıştırdım. Ph'daki bu değişiklik sonrası akvaryumda gördüğüm fotosentez çok fazlalaştı, balıklarda bir anormallik yok.
Wednesday, February 13, 2008
akvaryumda bitki, bitkili akvaryum demek mi?
Uzun süredir vakit bulamadığımdan akvaryumla ilgili yazamıyorum. Önce son durumun bir görüntüsünü koyayım:

Çok sağlıklı bitkilerim olmasına rağmen akvaryumum düşündüğüm gibi bir bitkili akvaryum olmadı. Bir tarzı, kimliği yok maalesef. Başlangıçta kendimi tutamadığımdan çok çeşitli bitkiler aldım, şimdi bunları çıkarmaya kıyamıyorum. Uzayan yapraklar bir zemin bitkisine izin verme sınırını çoktan aştılar. Bitkilerin hepsini söküp baştan bir tasarımı gözüm yemiyor.
Balıklardan da memnun değilim :( Eğer akvaryumu birbirine katmadan yakalayabileceğimi bilsem hemen serpae tetraları çıkartırdım. Aslında çok güzel görünümlü kırmızı balıklar ama saldırganlar. Akvaryuma tetralar dışında balık girmesine izin vermiyorlar. Kuyrukların baş düşmanları, tırtıkçılar.
Bazen tetraları çıkartıp yerlerine cüce cichlid koyayım diyorum ama hem dediğim gibi akvaryumu dağıtmaktan korkuyorum hem de Çanakkale'de istediğim balıklar yok. Hoş bu benim için sorun değil Ankara veya İstanbul'a gitmek için bahane bulmak kolay. Cüce cichlidlerin yumurtlamaları, arada nadiren de olsa yavru balık görebilme heyecanı tetralarla kıyaslanmaz bir mutluluk olsa gerek. Tetraların da sürü halinde gezmeleri güzel ama zamanla akvaryuma alışıyor ve bitkiler arasında kayboluyorlar. Bitkili akvaryumda insanın gözü pek balık aramıyor işin doğrusu.

Balık konusunda bir diğer alternatif yine tetraları çıkartıp yerlerine discus koymak olabilir. Bir ay kadar üç küçük discus'a hiç yem yediremediğimi düşününce bu pek çekici bir fikir gibi gelmiyor kulağıma ama içimden bir ses de daha büyük boy discuslarda tekrar şansımı demememi öneriyor. En gösterişli balıklardan biri discuslar:

Son bir alternatif olarak tüm balıkları çıkartıp (nasıl olacaksa artık) akvaryumu karides akvaryumuna çevirmek var aklımda. Harika renkleri olan karidesler var ama çok pahalılar. Bir discusa 200 lira vermek çok gelmiyor ama 1cm'lik bir karidese 5 lira gözümü korkutuyor açıkçası. Çanakkale'de bulunmadıklarını da bilmem yazmama gerek var mı?

Bir aya kalmaz alternatiflerden birini hayata geçirmiş olurum sanırım.
Çok sağlıklı bitkilerim olmasına rağmen akvaryumum düşündüğüm gibi bir bitkili akvaryum olmadı. Bir tarzı, kimliği yok maalesef. Başlangıçta kendimi tutamadığımdan çok çeşitli bitkiler aldım, şimdi bunları çıkarmaya kıyamıyorum. Uzayan yapraklar bir zemin bitkisine izin verme sınırını çoktan aştılar. Bitkilerin hepsini söküp baştan bir tasarımı gözüm yemiyor.
Balıklardan da memnun değilim :( Eğer akvaryumu birbirine katmadan yakalayabileceğimi bilsem hemen serpae tetraları çıkartırdım. Aslında çok güzel görünümlü kırmızı balıklar ama saldırganlar. Akvaryuma tetralar dışında balık girmesine izin vermiyorlar. Kuyrukların baş düşmanları, tırtıkçılar.
Bazen tetraları çıkartıp yerlerine cüce cichlid koyayım diyorum ama hem dediğim gibi akvaryumu dağıtmaktan korkuyorum hem de Çanakkale'de istediğim balıklar yok. Hoş bu benim için sorun değil Ankara veya İstanbul'a gitmek için bahane bulmak kolay. Cüce cichlidlerin yumurtlamaları, arada nadiren de olsa yavru balık görebilme heyecanı tetralarla kıyaslanmaz bir mutluluk olsa gerek. Tetraların da sürü halinde gezmeleri güzel ama zamanla akvaryuma alışıyor ve bitkiler arasında kayboluyorlar. Bitkili akvaryumda insanın gözü pek balık aramıyor işin doğrusu.
Balık konusunda bir diğer alternatif yine tetraları çıkartıp yerlerine discus koymak olabilir. Bir ay kadar üç küçük discus'a hiç yem yediremediğimi düşününce bu pek çekici bir fikir gibi gelmiyor kulağıma ama içimden bir ses de daha büyük boy discuslarda tekrar şansımı demememi öneriyor. En gösterişli balıklardan biri discuslar:
Son bir alternatif olarak tüm balıkları çıkartıp (nasıl olacaksa artık) akvaryumu karides akvaryumuna çevirmek var aklımda. Harika renkleri olan karidesler var ama çok pahalılar. Bir discusa 200 lira vermek çok gelmiyor ama 1cm'lik bir karidese 5 lira gözümü korkutuyor açıkçası. Çanakkale'de bulunmadıklarını da bilmem yazmama gerek var mı?
Bir aya kalmaz alternatiflerden birini hayata geçirmiş olurum sanırım.
Labels:
discus,
Hyphessobrycon serpae,
karides,
ramirezi
Sunday, January 6, 2008
CO2'nin PH'a etkisi
Az önce akvaryum suyundan yarım litre su alıp içine azoo marka bir CO2 tableti attım. Tablet tamamen çözülene kadar bekledim. Suyun ph'ını ilk ölçtüğümde 8.03 çıkmasına rağmen (evet 8 çıktı :(() CO2 tabletinden sonra 7.8 ph ölçtüm. Benim akvaryumda 300 litreden fazla su olduğuna göre benzer bir etkinin benim akvaryumda olması için 600 tablet kullanmam lazım :) ki bu kadarlık bir etki hiç işime yaramaz. ph'ın 1 düşmesi için yaklaşık 3000 tablet gerekiyor, bu hesaba göre.
Bu iş CO2 tabletiyle olmayacak, anlaşıldı.
Bu iş CO2 tabletiyle olmayacak, anlaşıldı.
Ph-metre aldım, başıma dert aldım :(
Hem bitkilerin gelişimlerinden hem de balıkların durumlarından oldukça memnundum. Aylardır hiç balık kaybetmediğim gibi bitkilerim de sürekli büyüyorlardı. 130*50*60(h) boyutlarındaki akvaryumumda aydınlatmayı da 6'dan 8 floresana çıkarmıştım bir kaç gün önce. Akvaryum bürüt 390 litre, 50 litre aquaclay var, taş bitki filan derken neredeyse litreye bir watt aydınlatma yapıyor olduğumdan akvaryumumdaki hayatın dikensiz gül bahçesi olduğunu düşünüyordum. Balıklar için 15 kadar çeşitli yem, bitkiler için organik karbon, sıvı ve tablet gübre kullanıyor olduğumdan hiç bir problem olamazmış gibi geliyordu bana.
Geçen gün gittigidiyor.com'dan bir ph metre aldım. Okulda kalibrasyonunu yaptırdıktan sonra ilk iş akvaryumun ph'ını ölçmek oldu. İşin doğrusu 7.83 değerini görünce yıkıldım. 6 civarında olması gereken ph değeri neredeyse 8 olunca akvaryumda nur topu gibi bir problemim oldu. Çeşme suyu bile 7 ph çıkarken içinde tetraların ve bitkilerin olduğu akvaryumda nasıl 7.83 ph olur?
Aklıma ilk gelen şey su değişimlerinde kullandığım suyun değerinin normalden çok yüksek olduğu oldu. Daha iyi su kullanmak için su değişimlerini dağ suyu denilen bir suyla yapıyordum, oradan aldığım suyun ph'ına baktığımda 7 civarında olduğunu gördüm. Zeminde kullandığım malzeme de ph'ı yükseltiyor olamayacağından aklım iyice karıştı. Su ürünleri fakültesinden bir arkadaş akvaryumun karbon ihtiyacını organik karbonla değil de CO2 ile karşılamayı denersem ph'ın düşeceğini söyledi. Bu fikir benim de aklıma yattı. Mayalı sistemle CO2 üretim bunu akvaryuma vermek bana güzel gelmiyor (ne demekse artık). CO2 tüpleri de eğer ph kontrol üniteleriyle birlikte alınırsa (başka türlüsü mantıklı değil) oldukça pahalıya geliyor. Orta halli bir çözüm olarak küçük CO2 ünitelerinden birini almayı planlıyorum. Birazdan elimdeki CO2 tabletlerinin ph'a etkisi üzerinde bir küçük deney yapacağım.
Keşke ph metreyi almamış ve akvaryumumda herşeyin iyi olduğu yanılgısına geri dönebilecek olsam :(
Geçen gün gittigidiyor.com'dan bir ph metre aldım. Okulda kalibrasyonunu yaptırdıktan sonra ilk iş akvaryumun ph'ını ölçmek oldu. İşin doğrusu 7.83 değerini görünce yıkıldım. 6 civarında olması gereken ph değeri neredeyse 8 olunca akvaryumda nur topu gibi bir problemim oldu. Çeşme suyu bile 7 ph çıkarken içinde tetraların ve bitkilerin olduğu akvaryumda nasıl 7.83 ph olur?
Aklıma ilk gelen şey su değişimlerinde kullandığım suyun değerinin normalden çok yüksek olduğu oldu. Daha iyi su kullanmak için su değişimlerini dağ suyu denilen bir suyla yapıyordum, oradan aldığım suyun ph'ına baktığımda 7 civarında olduğunu gördüm. Zeminde kullandığım malzeme de ph'ı yükseltiyor olamayacağından aklım iyice karıştı. Su ürünleri fakültesinden bir arkadaş akvaryumun karbon ihtiyacını organik karbonla değil de CO2 ile karşılamayı denersem ph'ın düşeceğini söyledi. Bu fikir benim de aklıma yattı. Mayalı sistemle CO2 üretim bunu akvaryuma vermek bana güzel gelmiyor (ne demekse artık). CO2 tüpleri de eğer ph kontrol üniteleriyle birlikte alınırsa (başka türlüsü mantıklı değil) oldukça pahalıya geliyor. Orta halli bir çözüm olarak küçük CO2 ünitelerinden birini almayı planlıyorum. Birazdan elimdeki CO2 tabletlerinin ph'a etkisi üzerinde bir küçük deney yapacağım.
Keşke ph metreyi almamış ve akvaryumumda herşeyin iyi olduğu yanılgısına geri dönebilecek olsam :(
Subscribe to:
Posts (Atom)
