Friday, July 13, 2012

Karidesler ve su üstü bitkileri

Eskiden su üstü bitkisi denince aklıma sadece su mercimeği gelirdi. Çok hızlı üreyen ve akvaryumun ışığını kesen bir bitki olduğundan ilk tecrübeden sonra hepsini toplayıp atmıştım. Karides bakmaya başladıktan sonra bu hayvanların su yüzeyine yakın bölgelere çıkıp bir süre burada kaldıklarını gördüm. Balıklardan tecrübem böyle bir şeyin su değerlerinin iyi olmadığını gösterse de karideslerin büyük bölümünün aşağılarda normal hayatlarına devam ettirmelerinden şüphelendim. Kopan bir yaprağın üzerinde toplandıklarını görünce dedim bunlara bir su üstü bitkisi alayım.

Bir su sümbülü ve bir kaç su marulu aldım bu sefer. Bu bitkiler karidesler için sayfiye yeri gibi oldu. Bir süre bu bitkilerin köklerine tutunup duruyorlar sonra normal hayatlarına devam ediyorlar. Akvaryum küçük olsaydı su değerlerine de faydası olurdu eminim bitkilerin ama 400 litre için 3-4 kök bitkinen kayda değer bir faydası olmaz herhalde.

No comments: