Wednesday, August 15, 2007

ilk bitkiler ve balıklar

Bugün sonunda ilk bitkilerimle birlikte ilk balıklarımı da aldım. En başından buyana aradığım zemin bitkilerini hala bulamadığımdan daha fazla beklememek için istemeye istemeye bulduklarımı aldım: 5'er kök Ceratophyllum demersum, Ludwigia repens ve saz aldım. Bitkileri dikmek oldukça zor oldu çünkü akvaryumun yüksekliği 60cm, onun üzerinde 15cm de kapak var. Kapak kolayca çıkmıyor ama üstü kolay açılıyor. Toplamda 75cm'den uzanıp bitki dikmek çok zor. Zemin için istediğim bitkileri nasıl dikeceğim bilemiyorum. Akvaryum aşağıdaki gibi görünüyor.



İstediğim akvaryumun yanından bile geçmese de artık boş akvaryuma bakmaktan sıkılmıştım ;) Bitkileri aldığım akvaryumcuya yeni gelmiş neon tetra ve siyah tetraları görünce dayanamadım 20 neon, 10 da siyah neon aldım.



Onları alınca ne zamandır bakmak istediğim beta'lardan birini gördüm ve onu da aldım:



Beta ve siyah neonlar hayatlarından memnun görünseler de neonların 7 tanesi ilk bir kaç saatte öldü. Tamam narin hayvanlar ama bu kadar fazla kayıp olmasına şaşırdım doğrusu. Sanıyorum bir kaç güne kadar hiç neon tetra'm kalmayacak. Belki yarın bir kaç da melek alabilirim. Bakalım.

No comments: