Wednesday, August 15, 2007

ilk bitkiler ve balıklar

Bugün sonunda ilk bitkilerimle birlikte ilk balıklarımı da aldım. En başından buyana aradığım zemin bitkilerini hala bulamadığımdan daha fazla beklememek için istemeye istemeye bulduklarımı aldım: 5'er kök Ceratophyllum demersum, Ludwigia repens ve saz aldım. Bitkileri dikmek oldukça zor oldu çünkü akvaryumun yüksekliği 60cm, onun üzerinde 15cm de kapak var. Kapak kolayca çıkmıyor ama üstü kolay açılıyor. Toplamda 75cm'den uzanıp bitki dikmek çok zor. Zemin için istediğim bitkileri nasıl dikeceğim bilemiyorum. Akvaryum aşağıdaki gibi görünüyor.



İstediğim akvaryumun yanından bile geçmese de artık boş akvaryuma bakmaktan sıkılmıştım ;) Bitkileri aldığım akvaryumcuya yeni gelmiş neon tetra ve siyah tetraları görünce dayanamadım 20 neon, 10 da siyah neon aldım.



Onları alınca ne zamandır bakmak istediğim beta'lardan birini gördüm ve onu da aldım:



Beta ve siyah neonlar hayatlarından memnun görünseler de neonların 7 tanesi ilk bir kaç saatte öldü. Tamam narin hayvanlar ama bu kadar fazla kayıp olmasına şaşırdım doğrusu. Sanıyorum bir kaç güne kadar hiç neon tetra'm kalmayacak. Belki yarın bir kaç da melek alabilirim. Bakalım.

Thursday, August 9, 2007

Kapak ve aydınlatma

İki günlük uğraş sonucu akvaryumun kapağını tamamladık. Kamil'in çok emeği geçti bu işe. Her şey tam da istediğim gibi gidiyor. Henüz hiç bir şey için bu da böyle oluversin demedim.



Fotografta etrafa ışık saçan bir akvaryummuş gibi çıkmış ama öyle değil ;) Fotografları HP R707 bir makinayla çekiyorum ve yukarıdaki fotografı odadaki diğer ışıklar kapalıyken flaşsız çektim. Akvaryum yukarıdakinden çok daha güzel görünüyor. Aydınlatma için kapağa 6 adet floresan takılabilecek yerler yaptık ama şu an sadece 2 tane 1200mm Sylvania Grolüx var. En azından bir tane daha takmam gerekecek galiba.

Akvaryumda hala bitki ve balık olmaması biraz canımı sıkıyor ama önümüzdeki hafta Ankara'ya gidersem oradadan zemin için bitkiler alacağım diye avutuyorum kendimi.

Monday, August 6, 2007

ilk bitkilerim

Yarın www.akvaryumbitkileri.com.tr.tc sitesinden (Hasan Arıman) 20 adet Sagittaria Subulata almayı planlıyorum. Aslında zemin bitkisi olarak biraz fazla büyüyebileceği yazıyor ama bir yerden başlamak lazım.



Ekleme: Almışken 2 bağ Hygrophila corymbosa 'Siamensis' ilave ettim siparişe. Akvaryumum için yetersiz olduğunun farkındayım ama kargoyla bitki nasıl gelecek bilemediğimden şimdilik bu kadar alayım problem olmazsa devamını getiririm.



OLMADI! Satıcıda kalmamış bitkiler. Bakalım nasıl bitki bulacağım akvaryuma.

boş akvaryum

Bir haftadır boş duran akvaryumumum ilk fotolarını koymaya karar verdim. Akvaryumun ölçüleri 130x50x60(h) cm.



Akvaryumun gelecekte bitkili bir akvaryum olmasını planlıyorum ama Çanakkale'de zemini kaplamak için bitki bulamadığımdan beklemedeyim henüz. Akvaryumun içinde sadece 50 lt aquaclay var. Filitre olarak Eheim 2213 kullanacağım. Bu boyutlarda bir akvaryum için yeterli değil gibi görünmese de balık sayısının son derece az olacağı göz önüne alınırsa bana yeterli gelecek gibi geliyor. Henüz akvaryumun kapağı bile yapılmadığından aydınlatma ile ilgilenmeye fırsat bulamadım. Bir kaç gün içinde bu konularda da aşama kaydetmeyi planlıyorum.