Tuesday, June 3, 2008

pek bir değişiklik yok

Klasik olarak önce tutsun, çoğalsın diye uğraşma; ardından akvaryumdan çıkartıp oh be, yer açıldı diye sevinme. İşte benim akvaryum maceram ;)

Wednesday, May 14, 2008

Yeni balıklar ve bitkiler

Uzunca yazamayacağım ama Ankara'dan yeni balıklar ve bitkiler aldım. Çok güzeller:





Bu da son durum:

Saturday, April 12, 2008

UV Filtre tamamdır

Dış filtreyi söküp takmak zor geldiğinden UV filtreyi ancak bugün devreye alabildim.



Dış filtre olarak eheim 2213 kullananların bildiği gibi en büyük sorun filtrenin ilk çalıştırılma anıdır. Ben filtrenin çıkışına bir de yeni UV cihazını takınca havası alınması gereken yer fazlalaştığından kan ter içinde kaldım. Fotoğrafta belli olmuyor ama UV cihazının giriş ve çıkış bölümlerinde çok güzel bir mavi ışık var.

Sırada önce PH kontrol ünitesi var, sonra da CO2 sistemi. Daha sonra da bir RO cihazı alayım diyorum. Bakalım.

Thursday, April 10, 2008

Akvaryum için CO2 sistemi

Akvaryumdaki bitkilerin fotosentez için ihtiyaç duydukları karbonu herkesin yaptığı gibi CO2 ile karşılamak istiyorum. Bugüne kadar Seachem Flourish Excel (organik karbon) kullanıyordum ama hem arada bir unuttuğumdan hem de günde bir kez dökülen sıvının tüm günlük ihtiyacı karşılamakta yetersiz kalacağını düşündüğümden tüplü sistemle CO2 vereyim diyorum. Bunun çok daha ucuz yolu mayalı sistemle CO2 üretmek ama o da pek profesyonel görünmüyor. Alayım 5 litrelik bir tüp aylarca karbon konusunu düşünmeyeyim istiyorum ama Çanakkale'de neyi bulmak mümkün ki? Yine internette araştırma yapmak lazım. Neymiş bu CO2 sistemi diyenler buradan ayrıntılı bilgi alabilirler.

Aslında suya CO2 verince PH'ı düşeceğinden bu sistemi bir PH kontrol ünitesiyle desteklemek lazım ama hepsi birden pahalıya malolur. Hem her şeyi birden yapınca oynayacak şey kalmıyor ;)

Wednesday, April 9, 2008

UV Filtre

Uzun zamandır almak istediğim şeylerden biri olan ultraviole filtreyi sonunda aldım. Dış filtrenin çıkışına bağlanması gerektiği için dış filtreyi kapatmam gerekecek. Filtreleri bağlamak için aldığım UPS gelince sistemi tam olarak devreye alacağım. Nedir bu UV Filtre derseniz buraya bakabilirsiniz. Filtre şöyle bir şey:



Son budamalardan sonra akvaryum da şöyle:

Thursday, April 3, 2008

Sonunda glossostigma aldım

Günlerdir hazırlık yaptığım Glossostigmalar bugün canlibitki.com'dan geldi. Oldukça iyi paketlenmiş olduklarından sağ salim ulaştılar elime. Garip bir şekilde hepsi çok uzunlar, en uzunları 12 cm civarında. Glossolar için çok büyük rakamlar bunlar. Bakalım zemine tutunmalarını sağlayabilecek miyim?

Sunday, March 30, 2008

Glossostigma Elatinoides'lere hazırlık

Serpae'lerin sadece 2 tanesini yakalayabildim :( Bitkileri birbirine katmayı göze alsam bile (olmaz ama) çok zor olacak sanırım. Arada bir, suya elektrik verip balıkları bayıltıp, toplasam mı diye de aklımdan geçiyor (şaka şaka).

Artık yılan hikayesine dönen discuslar için Ankara'ya hala gidemedim. Yurt dışından gelecek pearsei'lerle birlikte alayım diye erteledim bu sefer de.

Yine çokça bitki çıkardım akvaryumdan. Zamanında ne kadar fazla bitki almışım, ne kadar para harcamışım diye düşünüyorum şimdi. Bu son marifetimden sonra önde bayağı bir alan açıldı. Az önce sipariş ettiğim glossolar geldiğinde başka bitkileri de çıkartıp zemini onlarla tutturmayı deneyeceğim. Bakalım zaman neler gösterecek.

Son hali güzel görünmüyor ama glossolardan önceki son durumu da koyayım istedim:

Monday, March 24, 2008

Cichlasoma Pearsei sipariş ettim

akvaryum.com forumlarından tanıştığım birine yurt dışından getirtmesi için pearsei siparişi verdim az önce. Cuma günü Ankara'da olacaklar. Ben de sonraki hafta Ankara'ya gidip alacağım onları. 4,5-5 cm civarında gelecekler diye umuyorum.

Hiç tanımadığım birinin hesabına para yatırmış olmaktan enteresan bir şekilde hiç tırsmadım. Sanki hepsiburada.com'u tanıyor muyum? Hem ben ortaya para koyuyorum, karşı taraf adını.

Balık neye benziyor derseniz diye (Türkiye'de bulunmayan bu balığın) iki fotoğrafını koyayım:





Balıkları alınca, benim bitkili akvaryumda duramayacaklarından, onlar için bir de akvaryum lazım olacak ama onu o zaman düşünürüz artık. Erişkin boyları 45cm olabilen balıklar bunlar ;)

Friday, March 21, 2008

discus almaya karar verdim

Akvaryumun ph'ını 6,5'e düşürebildiğimden discus almaya karar verdim tekrardan. Önümüzdeki hafta (yine bir aksilik çıkmazsa) Ankara'ya gidiyorum balık almak için. Akvaryumda sol köşede bulunan zeytinleri çıkardıktan sonra yine bayağı yer açıldı balıklara. Benim de işlerim böyle oluyor nedense: önce yetiştireyim, çoğaltayım diye canım çıkıyor, ardından fazla oldular diyerek hepsini söküp akvaryumda açılan yere seviniyorum ;)

Sunday, March 9, 2008

ph 6.5

Uzun süredir akvaryumun ph'ını 8'in altına düşüremediğimden son olarak suya asit ekledim ;) ve ph'ı düşürdüm. Elbette asit'i doğrudan akvaryuma dökmedim. Haftalık olarak yaptığım su değişimlerinde damacanalara ekledim ve onların ph'ını 4'e düşürüp akvaryuma çok yavaş (akvaryum hortumuyla) karıştırdım. Ph'daki bu değişiklik sonrası akvaryumda gördüğüm fotosentez çok fazlalaştı, balıklarda bir anormallik yok.